HomeNieuws Training 'De medewerker Inspectation als ambassadeur'

Training 'De medewerker Inspectation als ambassadeur'

Actueel

Effectief communiceren, dat wil toch iedereen. Zo ook een groot aantal collega’s binnen Inspectation. In februari hebben zij zich ingeschreven voor de training ‘De medewerker Inspectation als ambassadeur’. Afgelopen dinsdag kwam de training tot een eind en werd er flink geëvalueerd onder het genot van een hapje en drankje.

1.jpg

Wat houdt de training ‘De medewerker Inspectation als ambassadeur’ in?

De training ging voornamelijk over hoe je communicatie zo effectief mogelijk in kunt zetten tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Hierbij werd de focus gelegd op: het bewust worden van het eigen gedrag, verbale- en non-verbale communicatie, lichaamshouding, gesprekstechnieken, omgaan met klachten en het belang van klantcontact. Al deze aspecten staan in verbinding met elkaar om een goede indruk achter te laten bij de klant.

Wat hebben de ambassadeurs geleerd?

Iedere medewerker van Inspectation fungeert als ambassadeur, maar de deelnemers van de training hebben nu een stapje voor wat dit betreft en kunnen de geleerde tools bewust inzetten. Zij hebben onder andere geleerd om het eigen gedrag in kaart te brengen. Op basis van het DISC-model hebben de cursisten gekeken naar de verschillende rollen die er zijn, welke rol ze van nature hebben en hoe ze een andere communicatiepositie kunnen innemen. Tevens zijn de deelnemers ervan bewust geworden dat ieder individu vanuit zijn/haar eigen type rol reageert. Dit zorgt weer voor begrip voor elkaar op de werkvloer en daar buiten, zoals bijvoorbeeld bij klanten.

Ter afsluiting, heeft Kars Quist zijn dankwoord uitgesproken en het bewijs van deelname persoonlijk overhandigd aan alle deelnemers. Om alle behandelde stof niet te vergeten en daadwerkelijk toe te passen, hebben ze allen het boek: Effectief communiceren voor dummies gekregen.

+